Aller au contenu Aller au menu Aller à la recherche

accès rapides, services personnalisés
Faculté de Biologie
UFR 927

Séminaire de Bruno Lemaître, Professeur à l’Ecole Polytechnique Fédérale de LausanneMardi 11 Octobre à 10h, Campus jussieu : Amphi Charpak, LPNHE, Tour 22

"How do high-ego personalities  drive research in life sciences?  And other societal issue with narcissism”

Bruno Lemaître is a Drosophila geneticist well known for his work on immunity. During his research and through his interactions with colleagues he also had the opportunity to observe the behaviour of scientists. This led him to start a reflection on the impact of Narcissism in science. He recently published a remarkable book on this subject: “An Essay on Science and Narcissism”.

During his seminar, Bruno Lemaître will present and discuss his views on the impact of narcissism on science and society.

06/10/16

Traductions :

DIRECTION

UFR Sciences de la Vie (927)
    Faculté des Sciences et Ingénierie
    Sorbonne Université

B108 - 1er étage - Bâtiment B - Barre Cassan
    9 quai St-Bernard 75005 Paris

Directeur de l'UFR :
    Vincent MARÉCHAL

Responsable Administrative de Composante :
    Virginie GUENDOUZ